Cecilia Charlotte

Insomningsbesvär
Hej!
Ibland då man är stressad eller har för mycket att tänka på kan det vara riktigt svårt att somna. Sömnen är ju verkligen en viktig del av vardagen och det kan avgöra hur ens dag blir. Ibland kan jag ha svårigheter med att somna då jag stressar eller då jag har en väldigt tidig väckning t.ex. innan jobb. 
Tips som kan hjälpa en person att somna in snabbare är t.ex. ett hårt tränings pass, rena lakan, sval luft i sovrummet och att dricka/äta något som innehåller kamomill. Kamomill är en ört som har använts länge för att hjälpa mot insomnings besvär. Jag har någrs tips på naturliga produkter som har funkat för mig:
 
 
Ett te som kan hjälpa en att somna in snabbare. Innehåller kamomill och andra örter. Första gången jag testade den här somnade jag inom kort på soffan. Finns att köpa i matbutiker.
 
 
En aroma roller, den innehåller armoer av kamomill, lavendel, mandel olja och appelsin.
Man skall applicera en mindre mängd av olja på insdan av hansleden innan man går oh lägger sig. Köpt från Indiska.
 
 
Magnesium. Jag har läst om att magnesium har en lungnande effekt på hjärnan.Därför är de bra att ta magnesuim innan man somnar. Då jag köpte produkten sa dom på apoteket också att man skall ta de innan man går och lägger sig.
 
 
Banan. Bananen innhåller kalium och magnesium, de här två minelarerna motverkar stress och gör musklerna avslappnade. Banan är också en av de billigaste av dessa tipsen.
 
 
Hoppas de här kan hjälpa er också :)
Ha de bra!
Cessi
Anonym

Tack för bra tips 😊

Anonym

tack för tipsen, jag ska pröva idag! :)

Anonym

Bra tips! 😊

Anonym

Bra tips trots allt ändå @-}--.har.pappa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress